Адреса / Address: 

65042, вул. 7-ма Пересипська, 6
6 7th Peresypska St., 65042, Odesa

Дзвоніть / Calls:
tel/fax: 716-13-01

У зв'язку з технічними причинами
наявний додатковий телефон
для зв'язку 096-035-41-42

Інформація для споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазинів

    Права споживача при купівлі товару через  інтернет-магазин  регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів».

   Закон  визначає  обсяг  інформації,  який  обов’язково  має  бути  доведений споживачу до моменту замовлення товару. Перед  покупкою  товару  в  інтернет-магазині  необхідно  звернути  увагу  на наявність на сайті наступної інформації:

- найменування  продавця,  його  місцезнаходження,  порядок прийняття претензій;

- основні характеристики продукції;

- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- гарантійні зобов'язання;

- інші умови поставки;

- порядок розірвання договору.

    Як  показує  практика,  споживач,  придбаваючи  товар  через  інтернет-магазин,  у  багатьох  випадках  не  може  реалізувати  свої  права, передбачені Законом  України  «Про  захист  прав  споживачів»,  у  першу  чергу  у  зв’язку  із неможливістю  встановити  найменування  продавця  та  його місцезнаходження.

    Інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного  телефону,  на  сайті  інтернет-магазину  не  вказується,  що  фактично робить споживача безправним при придбанні неякісного товару.

   Слід зазначити, що законодавством України під найменуванням юридичної особи розуміється його організаційно-правова форма та назва (наприклад, ТОВ «……», ПП «…….», ПрАТ «……..», тощо).  Для фізичної особи-підприємця – це прізвище, ім’я та по-батькові.

    Аж  ніяк  не  може  бути  найменуванням  продавця  назва  інтернет-магазину (сайту/домену). Крім  того,  у  більшості  випадків  продавці  не  є  власниками  інтернет-магазинів.  І  навіть  більше,  через  один  інтернет-магазин  реалізовувати  товар можуть декілька десятків продавців.

   Стосовно  місцезнаходження  продавця  слід  мати  на  увазі,  що  адреси,  які вказуються у накладних,  згідно з якими споживач отримує замовлений товар, це  зазвичай  адреси,  за  якими  розташовуються  поштові  відділення  або  відділення підприємства, що надає послуги з доставки відправлення.

   Також  слід  зазначити,  що  в  разі  покупки  товару  через  інтернет-магазин споживач  не  має  можливості  безпосередньо  ознайомиться  з  товаром,  а орієнтується тільки на зображення товару, його текстовий або словесний опис.

   Користуючись  таким  становищем,  недобросовісні  продавці  можуть реалізовувати  неякісний, фальсифікований або контрабандний  товар, або  взагалі після  отримання  коштів  можуть:  не  надіслати  товар;  надіслати  товар,  який споживач  не  замовляв;  надіслати  товар,  технічні характеристики  якого  не відповідають заявленим на сайті. 

   Окремо необхідно зазначити, що відсутність  інформації про  найменування та  місцезнаходження  продавця  унеможливлює  проведення  перевірок  з  боку Держпродспоживслужби  за  скаргами  споживачів. 

   Держпродспоживслужба  не має повноважень на проведення розшукових дій. Тому,  щоб  убезпечити  себе  від  невдалої  покупки  в  інтернет-магазині, зберегти кошти та нерви, радимо споживачам звертати увагу на наявність на  сайті  інформації,  передбаченої  статті  13  Закону  України  «Про  захист прав споживачів», зокрема найменування та місцезнаходження продавця.

У разі  їх  відсутності  варто  взагалі  відмовитися  від  придбання  товару  в інтернет-магазині.

   Якщо Ви придбали товар у недобросовісного продавця та повернути грошові кошти не уявляється можливим, в разі відсутності інформації щодо найменування продавця, а також інформації про місця провадження господарської діяльності продавця, рекомендуємо Вам звернутись з письмовою заявою до Департаменту кіберполіції Національної поліції України за адресою: 02093, м. Київ, вул. Бориспільська, 19.

dpss

min agro pol

uryad portal

lab diagnost