dpss od3

facebook btelegram messenger 

fb2telegram messenger                    dpss od5 en 80

Адреса / Address: 

65042, вул. 7-ма Пересипська, 6
6 7th Peresypska St., 65042, Odesa

Дзвоніть / Calls:
tel/fax: 716-13-01

Режим роботи:

понеділок - п'ятниця: з 8:00 до 16:30
обідня перерва: з 12:00 до 12:30

Як діяти споживачу, коли його змушують залишити речі в камері схову, і хто відповідає за їх збереження?

01

Досить часто при вході до супермаркету покупців наполегливо просять здати особисті речі в камеру схову (зберігання), а також вивішують оголошення, що зі своїми речами в магазин входити не можна. Хоча покупці не зобов’язані при вході у магазин здавати свої особисті речі в камеру зберігання, оскільки це справа добровільна.

 

Прийнято вважати, що, здавши сумку, споживач укладає з цим магазином договір про безоплатне надання послуг із зберігання своїх речей. А примушувати Вас до укладення такого договору ніхто не може. Змушуючи здавати особисті речі, працівники магазину порушують принцип свободи укладення договору, який закріплено в статті 6 та статті 627 Цивільного кодексу України, відповідно до яких сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. А в договорах за участю фізичної особи – споживача, враховуються вимоги законодавства про захист прав споживачів.

Проте бувають випадки, коли внутрішніми документами магазину передбачена заборона проносити речі (сумки, чемодани, пакети, рюкзаки) та передбачений обов'язок здачі у камери зберігання цього магазину, то магазин приймає на себе обов'язок щодо схоронності зданих покупцями речей на зберігання. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона, іншого знаку, що посвідчує прийняття речі на зберігання (відповідно до ст. 937 Цивільного кодексу України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією супермаркету чи магазину договір про зберігання речей. Отже, якщо ж Ви поклали речі в камеру зберігання магазину, адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за збереження ваших речей, незважаючи на наявність оголошення про зворотне.

Згідно п. 21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб’єкт господарювання зобов’язаний:

  • Забезпечити доступ споживачів до торговельних об’єктів без здавання на зберігання особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється в таких торговельних об’єктах;
  • Створити умови для зберігання речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об’єкту з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

Відповідальність магазину в разі втрати або пошкодження речі споживача передбачена статтями 950, 951 Цивільного кодексу України.

Відповідно до статті 951 Цивільного кодексу України, збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодженням речі, відшкодовуються зберігачем:

- у разі втрати (нестачі) речі – у розмірі її вартості;

- у разі пошкодження речі – у розмірі суми, на яку знизилася її вартість.

Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що вона не може бути використана за первісним призначенням, поклажодавець має право відмовитися від цієї речі і вимагати від зберігача відшкодування її вартості. Якщо адміністрація супермаркету, в разі пошкодження речей у камері схову, відмовиться добровільно відшкодувати заподіяну шкоду в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.

dpss

min agro pol

uryad portal

lab diagnost