dpss od3

facebook btelegram messenger 

fb2telegram messenger                    dpss od5 en 80

Що робити покупцю, якщо він випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

3

Іноді в магазині з нами трапляються неприємні ситуації. Наприклад, коли йдеш по супермаркету і раптом зачіпляєш скляну пляшку, яка вщент розбивається на підлозі. Перша реакція – паніка! Подумки вже рахуєш скільки грошей доведеться віддати за розбитий товар. Але треба зберігати спокій і не поспішати платити, адже є декілька способів захистити свій гаманець від подібних ситуацій.

В такій ситуації на допомогу приходить стаття 323 Цивільного кодексу України, в якій вказано, що ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до статті 668 Цивільного кодексу України, ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Однак не поспішайте радіти, в таких ситуаціях все ще існує багато нюансів.

У випадку, коли адміністрація або охорона магазину наполягає на сплаті за такий товар, перш за все потрібно з’ясувати, хто насправді винен у тому, що товар пошкоджено – покупець чи адміністрація магазину. Можливо, це сталось через те, що товар зберігався у неналежних умовах, а саме на полицях, що не захищенні спеціальними бортиками, у проходах між рядами або у великій скупченості стояв на стелажах, а значить адміністрація не подбала про його надійне зберігання. Зрозуміло, що це не стосується випадків навмисного псування товару, адже у такому разі винен відвідувач магазину.

Перш за все необхідно вимагати скласти акт про нанесення шкоди та вимагати надати докази того, що саме Ви винні у пошкодженні товару. Це можуть бути записи з камер відеоспостереження, показання свідків тощо. Цей акт потрібно передати в суд, який розбиратиметься в ситуації. Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи повинен платити за такий товар, може встановити тільки суд. Покупець повинен пам’ятати, що нічого на місці він не повинен платити, на місці лише проводиться фіксація. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати акт і вимагає сплатити кошти, покупець повинен знати, що відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

У випадку, коли адміністрація або охорона магазину взагалі не випускає вас із приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 та 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Так, агресивною вважається діяльність, яка фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає чи може вплинути на свободу вибору чи поведінку споживача стосовно придбання продукції. Крім того, заборонено змушувати купувати товар і тим більше не випускати із приміщення. Ось в такому випадку Ви сміливо можете викликати поліцію, яка допоможе захистити Ваші права.

dpss

uryad portal

lab diagnost