Реклама і діти
Реклама – рушій торгівлі для виробників, а для споживачів – джерело інформації про нові товари і послуги. Втім реклама не лише інформує, вона здатна формувати та змінювати світогляд і поведінку людей, маніпулювати ними. На дітей, наприклад, реклама впливає по-особливому, тому вони – улюблена аудиторія багатьох виробників. Кожен, в кого є малеча, мусить знати про наслідки, до яких призводить перегляд дітьми рекламних роликів.
На захисті наших дітей стоїть Закон України «Про рекламу». Статтею 20 Закону «Реклама і діти» визначені певні вимоги до рекламних сюжетів.
Забороняється реклама:
- з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;
- з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;
- з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;
- з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв.
Реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров'я і життя ситуацій. Реклама не повинна також:
- завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності;
- вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім'єю без урахування можливостей її бюджету;
- створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.