Органи ринкового нагляду взаємодіють та обмінюються інформацією між собою, а також з митними органами, центральними органами виконавчої влади, які здійснюють нагляд і контроль продукції, правоохоронними органами, громадськими організаціями споживачів (об'єднаннями споживачів) та об'єднаннями суб'єктів господарювання.
З серпня 2012 року проводяться перевірки характеристик продукції на відповідність вимогам законодавства про ринковий нагляд. За цей час виявлено значну кількість найменувань нехарчової продукції, що не відповідає вимогам щодо її безпечності. За результатами перевірок складені відповідні акти, прийняті обмежувальні (корегувальні) заходи. Винесені постанови про застосування адміністративно-господарських стягнень.
Сальмонельоз – гостре інфекційоне захворювання, збудником якого є патогенні мікроорганізми – сальмонели. Сальмонельоз передається фекально-оральним шляхом, переважно харчовим шляхом. Основним джерелом інфекції є сільскогосподарські тварини (велика рогата худоба, свині, качки, гуси, кури), гризуни, а також людина.
За результатами проведених перевірок характеристик нехарчової продукції можна виділити низку типових порушень, зокрема:
- виробники (імпортери) надають на ринок України продукцію, що не відповідає вимогам безпечності та не пересвідчуються у вжитті заходів забезпечення її безпечності;
Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо нехарчової продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.
З 2012 року діяльність територіальних органів ринкового нагляду планується відповідно до секторальних планів, які щорічно затверджуються центральними органами ринкового нагляду відповідно до сфер їх відповідальності.
Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України, «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1069 визнано органи ринкового нагляду, та сферу їх відповідальності (перелік видів продукції, щодо якої здійснюється державний ринковий нагляд).
1. Обмеження щодо користувачів, зазначені в пункті 36 Технічного регламенту безпечності іграшок, повинні включати щонайменше мінімальний або максимальний вік користувача, його здібності, максимальну або мінімальну вагу та необхідність забезпечення нагляду дорослої особи під час користування іграшкою.
2. Іграшки, що можуть бути небезпечними для дітей віком до 36 місяців, повинні містити таке попередження: «Не призначено для дітей віком до 36 місяців» чи «Не призначено для дітей віком до 3 років», або відповідне зображення.
Загалом у новому реєстрі препаратів, що беруть участь у програмі “Доступні ліки”, налічується 239 торгових назв, з них 47 – безоплатних.
5 лютого 2018 року, Міністерство охорони здоров’я затвердило новий реєстр препаратів урядової програми “Доступні ліки”, які пацієнти з серцево-судинними захворюваннями, діабетом ІІ типу та бронхіальною астмою можуть отримати безоплатно або з незначною доплатою – Наказ МОЗ України від 05.02.2018 № 177: https://goo.gl/Tkrg3E.