
Щороку, починаючи з 1983 року, 15 березня відзначають Всесвітній день захисту прав споживачів (WCRD). Його головна мета – підвищення обізнаності щодо прав споживачів, їх захисту, розширення прав і можливостей. За щорічною традицією, що склалася, гаслом Всесвітнього дня захисту прав споживачів 2023 року стало «Розширення прав і можливостей споживачів за допомогою переходу на екологічно чисту енергію» («Empowering Consumers Through Clean Energy Transitions»).
Як зауважують члени всесвітньої федерації груп споживачів, яка відіграє роль єдиного незалежного голосу споживачів, - Consumers International, сьогодні більшість світових економік стикаються з поглибленням глобальної енергетичної кризи. Відбулося значне зростання цін на енергоносії. Наслідком цієї ситуації стало те, що більшість споживачів коригують свої витрати, щоб оплачувати рахунки за електроенергію. У часи найбільшої кризи вартості життя за останнє покоління і різких змін у постачанні енергії та стані клімату саме споживачі мають відігравати ключову роль у просуванні переходу до екологічно чистої енергетики. Сучасні виклики мають спонукати провідних представників світової спільноти забезпечити стрімкий, справедливий перехід для споживачів на екологічно чисту енергію, який гарантує стабільність, безпеку та доступність у довгостроковій перспективі.
У цей день Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, яке багато років стоїть на сторожі захисту споживачів, вкотре наголошує, що готове надавати всебічну допомогу тим, хто зіткнувся з порушенням своїх прав. Керівництво та фахівці Головного управління щодня працюють зі зверненнями громадян, здійснюють необхідні запити виконавцям послуг задля з'ясування об'єктивних обставин з предмету скарг, аби жодна з них не залишилася не розглянутою, а порушені права споживачів були завжди захищеними та поновленими.