Плануєте відвідати перукарню чи салон краси? З одного боку, справа проста й корисна. Проте для багатьох це – хвилююча подія: як все пройде і що вийде?
Розповідаємо, на що варто звернути увагу, перебуваючи в цих закладах сфери послуг побутового обслуговування населення.
Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 №614 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», в кожній перукарні або салоні краси має бути куточок споживача, в якому повинна міститися наступна інформація:
- загальні відомості про виконавця:
для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;
для фізичних осіб – підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;
- офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;
- відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
- перелік побутових послуг, що надаються;
- зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);
- ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;
- перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.
Інформація надається споживачу державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Розміщений на видному і доступному місці, правильно оформлений куточок споживача наочно демонструє легальність діяльності суб’єкта господарювання, відповідальне ставлення до додержання вимог законодавства та прав споживачів, відкритість і доброзичливість до споживача суб’єкта господарювання!
Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства. Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги. У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.
Деякі особливості надання послуг у перукарнях чи салонах краси:
- Під час приймання замовлення виконавець надає споживачу професійну консультацію та узгоджує з ним деталі виконання замовлення (модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо).
- Послуги надаються з використанням матеріалів виконавця. Послуга може надаватися з використанням матеріалів, наданих споживачем.
- Під час надання послуг з хімічної завивки і фарбування волосся виконавець зобов’язаний зробити споживачу біологічну пробу на чутливість відповідно до умов застосування і попереджень, зазначених на етикетці або в інструкції до парфюмерно-косметичної продукції, що використовується.
У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів, споживач може захистити свої права наступним чином:
- звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
- у разі невирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області;
- звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.