Сектором контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від початку 2024 року проведено моніторинг 645 рекламних матеріалів. Виявлено всього 41 порушення (заведено справ). Основні з них наступні:

  • у сфері зовнішньої реклами – 13;
  • у сфері внутрішньої реклами – 2;
  • у мережі Інтернет (на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації) – 3;
  • у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації – 2;
  • у рекламі тютюнових виробів, предметів, що пов’язані з їх вживанням – 3;
  • у рекламі з використанням недержавної мови – 8.

Загалом Сектором прийнято 94 рішень щодо накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 321 тис. грн, з яких 145 тис. грн – сплачено добровільно.

Слід зазначити, що під час моніторингу особлива увага приділяється дотриманню «мовного законодавства» з метою виявлення ймовірних порушень в рекламі тютюнових виробів, аксесуарів для куріння та електронних сигарет.

Наведені дані та моніторингова діяльність Сектору свідчать про посилення контролю за рекламою з боку Держпродспоживслужби, що має на меті не лише захист споживачів, але й підвищення стандартів рекламної індустрії в Україні.