Протягом 2024 та 2025 років відбуваються зміни тарифів на комунальні послуги для всіх споживачів, у тому числі для населення у населених пунктах Одеської області. Нагадуємо про порядок зміни тарифів на комунальні послуги підприємствами, які надають їх споживачам.
Виконавцем комунальних послуг приймається рішення про необхідність зміни тарифу на підставі зростання фактичних витрат, проте щоб процедура підвищення тарифів була законною, виконавцю послуг необхідно виконати певний порядок дій, передбачений законодавством України.
Спочатку виконавець комунальної послуги повинен розрахувати тариф на комунальну послугу у відповідності до затверджених Кабінетом Міністрів України документів, а саме:
- на послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, постачання теплової енергії на підставі Постанови від 01.06.2011 р. №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги»;
- на послуги з управління побутовими відходами на підставі Постанови від 26.09.2023 р. №1031 «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів».
Далі підприємством-виконавцем комунальних послуг економічно обґрунтовані витрати подаються до органу місцевого самоврядування у вигляді заяви про встановлення тарифів в порядку, передбаченому Наказом Мінрегіону від 12.09.2018 р. №239 «Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів
на комунальні послуги, поданих для їх встановлення».
В Україні Порядком інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 р. №130 передбачено, що протягом п’яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, виконавці комунальних послуг інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів та повинні довести до їх відома наступну інформацію:
- загальний розмір планованого тарифу, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура;
- обґрунтування причин зміни;
- інша додаткова інформація, визначена виконавцем комунальних послуг
(за необхідності); - адреса, за якою приймаються зауваження і пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань (місцезнаходження виконавця комунальної послуги та органу, уповноваженого встановлювати тарифи), а також строк приймання таких зауважень і пропозицій.
З дня оприлюднення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування
чи виконавця комунальних послуг, у місцевих друкованих медіа, в абонентських відділах на інформаційних стендах виконавців комунальних послуг чи стендах адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, в яких споживачі отримують комунальні послуги, у термін від 7 до 14 календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про зміну розміру тарифів на комунальні послуги приймаються зауваження споживачів.
Нагадуємо, що у разі, якщо ваші права як споживача порушено та суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів, рекомендуємо звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області:
✉️вул. 7-ма Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, 📧 gu@odesa.consumer.gov.ua.