В світі немає нічого вічного, і це стосується будь-яких товарів, що може придбати споживач. На харчових продуктах інформація про кінцевий термін споживання обов’язково зазначається на етикетці, а всі інші товари мають гарантійний строк. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійний строк – це термін, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг.

Нагадуємо споживачам деякі правила, що регламентуються Законом України «Про захист прав споживачів»:

  • на сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України;
  • у разі онлайн-покупок, гарантійний строк обчислюється, починаючи від дня передачі товару споживачеві, а якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи складення – від дня їх здійснення, а якщо день передачі, установки (підключення) чи складення товару, а також передачі нерухомого майна встановити неможливо, або якщо майно перебувало у споживача до укладення договору купівлі-продажу, – від дня укладення договору купівлі-продажу;
  • при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті;
  • при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.

Водночас нагадуємо, що вимоги споживача розглядаються тільки після пред’явлення ним розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Якщо вважаєте, що ваші права як споживача порушено, то звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області за адресою: вул. 7-а Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, або на електронну адресу: gu@odesa.consumer.gov.ua.