За підсумками дев’яти місяців 2025 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області забезпечено ефективний контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та регульованими цінами на споживчому ринку регіону.
У сфері житлово-комунального господарства та на ринку фармацевтики проведено 67 позапланових перевірок. За їх результатами накладено штрафні санкції на загальну суму 606,8 тис. грн, а також видано приписи щодо повернення коштів споживачам на суму 55,9 тис. грн. До адміністративної відповідальності притягнуто п’ять посадових осіб, які сплатили до бюджету 12,8 тис. грн. Загалом до державної казни надійшло понад 408 тис. грн, включно зі стягненнями за старими справами.
У сфері ринкового та метрологічного нагляду проведено 114 перевірок характеристик нехарчової продукції, під час яких зафіксовано численні порушення вимог законодавства про ринковий нагляд. За виявлені невідповідності до суб’єктів господарювання застосовано 437 рішень про вжиття обмежувальних заходів (включно із забороною надання продукції на ринку та її вилученням). Загалом винесено 61 постанову про накладення штрафних санкцій на суму 2 822,0 тис. грн, з яких до бюджету надійшло 1 326,0 тис. грн. У рамках лабораторних досліджень перевірено 28 зразків продукції (електричне обладнання, іграшки, мийні засоби), з яких забраковано 16 зразків. У сфері метрологічного нагляду виконано три позапланові перевірки комунальних підприємств («Одесагаз» та «Інфоксводоканал»), порушень у сфері засобів вимірювальної техніки не встановлено.
Рекламний ринок також перебував під ретельним контролем. Моніторинг 522 рекламних носіїв зафіксував 82 порушення, серед яких найбільш поширеними були використання недержавної мови та сексистські меседжі. Загальна сума накладених штрафів становить майже 396,5 тис. грн, з яких дві третини були сплачені добровільно. В антитютюновому секторі проведено 41 перевірку, що виявила факти куріння у закладах, а також наявність кальянів і попільничок у залах. За цими порушеннями накладено штрафів на суму 387 тис. грн, з яких добровільно сплачено 278 тис. грн.
Ключові показники зафіксовано у секторах торгівлі та послуг. За звітний період до Головного управління надійшло 852 звернення від громадян. За результатами перевірок, порушення підтвердилися у низці комунальних підприємств міст Одеси, Південного, Ізмаїла та інших. У підсумку, завдяки втручанню фахівців, громадянам вдалося повернути та компенсувати понад 1,27 млн грн. Паралельно спеціалісти надали бізнесу майже 300 консультацій, а споживачам у Консультаційному центрі захисту прав споживачів при Головному управлінні – ще 74 консультації.