Постановою Кабінету Міністрів України від 06.02.2024 №127 затверджений «Порядок здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості». Він визначає механізм та умови здійснення перерахунку вартості послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами/управління побутовими відходами (далі – послуги) за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості. Дія цього Порядку поширюється на виконавців послуг (далі – виконавці) та споживачів, яким надається відповідна послуга (далі – споживач).

Перерахунок вартості комунальних послуг здійснюється в разі відхилення параметрів послуг від установлених законодавством та договорами про надання послуг, за таких обставин:

  • перерви у наданні послуг з опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення;
  • надання послуги пізніше встановленого строку або дострокове закінчення опалювального періоду;
  • температура у приміщеннях споживача нижча, ніж нормативна температура у приміщеннях житлового будинку;
  • невідповідності складу і якості гарячої та холодної води вимогам державних санітарних норм і правил до питної води;
  • невідповідність температури і тиску для гарячої води;
  • наявність перешкод у прийманні стічних вод (за умови справності мереж споживача);
  • недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами згідно договору, недотримання графіку вивезення побутових відходів.

Згідно до Порядку виконавець зобов’язаний протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, самостійно здійснити перерахунок, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.

Споживачі можуть самостійно звертатись до виконавця з актом-претензією оформленим згідно ст. ст. 27, 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.

У разі прийняття рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, перерахунок здійснюється протягом одного місяця, починаючи з дати, коли прийнято рішення про задоволення вимог.