Спеціалістами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області прийнято участь в онлайн-пресконференції «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі», реалізованою Громадською організацією «Українська Асоціація Маркетингу».

Актуальність проєкту зумовлена необхідністю гармонізувати напрацьовані європейські практики застосування нормативних та добровільних обмежень маркетингу нездорової їжі серед дітей та підлітків з українським ринком для входження України до єдиного ринку Європейського Союзу. Крім того, вступ України до ЄС передбачає наближення законодавства до актів ЄС.

Під час пресконференції зауважено, що у сучасному світі реклама нездорової їжі викликає все більше обурення та суперечок, оскільки вона часто-густо сприяє поширенню поганого харчування та шкідливих продуктів. Європейський досвід у цьому питанні є особливо важливим: підходи з контролю над шкідливими продуктами для дітей та регулювання реклами можуть бути корисними для інших країн.

У ЄС існують певні правила та обмеження стосовно реклами нездорової їжі, щоб захистити споживачів, особливо дітей, від негативного впливу. Наприклад, деякі з них містять обмеження щодо реклами продуктів харчування з високим рівнем цукру, солі та жирів. Крім того, ЄС активно працює над забороною реклами нездорової їжі на дитячих телеканалах та на сайтах, спрямованих на дітей.

Регулювання реклами нездорової їжі має значний вплив на суспільство. Воно сприяє підвищенню свідомості споживачів щодо небезпеки переважання таких продуктів у раціоні та спонукає компанії до створення більш здорових альтернатив. Крім того, деякі дослідження показують, що обмеження реклами нездорової їжі може зменшити споживання таких продуктів серед дітей та підлітків, що зі свого боку сприяє здоровому способу життя.

Незважаючи на успіхи, існують виклики у впровадженні ефективного регулювання реклами нездорової їжі. Деякі компанії знаходять шляхи обходу правил, зокрема шляхом рекламування здорової їжі, яка насправді має високий вміст цукру або інших шкідливих складників. Також точаться дебати щодо того, наскільки суворими мають бути обмеження реклами нездорової їжі і як вони впливають на свободу слова та підприємництво.

Загалом, європейський досвід регулювання реклами нездорової їжі відображає значний прогрес у забезпеченні здорового способу життя та захисті споживачів. Проте є необхідність в постійному вдосконаленні правових інструментів та моніторингу їх впливу на суспільство з метою забезпечення ефективної боротьби з проблемою реклами нездорової їжі.