ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Головного управління
Держпродспоживслужби
в Одеській області
від 20.12.2024 № 217-ОД
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління фітосанітарної безпеки та санітарної охорони території
Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Управління фітосанітарної безпеки та санітарної охорони території (далі – Управління) є структурним підрозділом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (далі – Головне управління).
1.2. Повноваження Управління поширюються на територію Одеської області.
1.3. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств, Кодексом законів про працю України, законами України «Про державну службу», «Про карантин рослин», «Про захист рослин», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про захист населення від інфекційних хвороб» та іншими законами, Міжнародною конвенцією про захист рослин 1951 р. (у відповідній чинній редакції), розпорядчими документами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказами та дорученнями Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, наказами начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області іншими нормативно-правовими актами, Положенням про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, цим Положенням.
1.4. Управління створене з метою реалізації державної політики у сферах карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин, а також повноважень у сфері санітарного законодавства.
1.5. Управління безпосередньо підпорядковується та контролюється начальником Головного управління та його першим заступником або заступником, відповідно до розподілу обов’язків між начальником та його заступниками.
1.6. Структура, чисельність, посадові оклади працівників Управління встановлюються штатним розписом, що затверджується Головою Держпродспоживслужби.
1.7. До складу Управління входить:
– відділ карантину рослин;
– відділ фітосанітарних заходів на кордоні та санітарної охорони території;
- сектор фітосанітарних заходів на кордоні;
- сектор санітарної охорони території;
– відділ захисту рослин, фітосанітарної діагностики та прогнозування;
– відділ контролю у сфері насінництва, розсадництва та якості зерна.
1.8. Працівники Управління, на яких покладено виконання функцій державного нагляду (контролю), є державними інспекторами у відповідних сферах згідно із законодавством.
1.9. Начальник Управління має право підпису документів як Головний державний фітосанітарний інспектор Одеської області згідно визначених чинним законодавством повноважень у сферах карантину та захисту рослин.
ІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ, ФУНКЦІЇ ТА ПРАВА
2.1. Основними завданнями Управління є:
2.1.1. Охорона території України від занесення регульованих шкідливих організмів.
2.1.2. Виявлення, локалізація і ліквідація регульованих шкідливих організмів.
2.1.3. Запобігання проникненню регульованих шкідливих організмів у зони, вільні від таких регульованих шкідливих організмів на території України.
2.1.4. Здійснення державного контролю за дотриманням карантинного режиму і проведенням заходів із карантину рослин при вирощуванні, заготівлі, вивезенні, ввезенні, транспортуванні, зберіганні, переробці, реалізації та використанні об’єктів регулювання.
2.1.5. Обстеження сільськогосподарських та інших угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого ґрунту, розробка прогнозів, виявлення і своєчасне інформування про наявність і розвиток шкідників та збудників хвороб рослин, а також бур’янів.
2.1.6. Запобігання масовому розмноженню та поширенню шкідливих організмів.
2.1.7. Здійснення державного контролю за своєчасним проведенням рекомендованих заходів щодо захисту рослин, додержання підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами встановлених регламентів застосування засобів захисту рослин.
2.1.8. Здійснення державного контролю за своєчасним проведенням профілактичних та винищувальних заходів щодо боротьби із шкідниками у місцях зберігання запасів продукції рослинного походження.
2.1.9. Організація державного контролю за своєчасним здійсненням заходів захисту рослин, додержанням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами вимог законодавства про захист рослин.
2.1.10. Здійснення державного контролю за виконанням заходів щодо застосування пестицидів для боротьби з шкідливими організмами в посівах сільськогосподарських культур.
2.1.11. Здійснення державного контролю щодо наявності допуску (посвідчення) у осіб, діяльність яких безпосередньо пов’язана з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею засобами захисту рослин, а також працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб-підприємців, що організовують виконання таких робіт.
2.1.12. Організація впровадження екологічно безпечних для людини і довкілля методів та заходів щодо захисту рослин.
2.1.13. Інформування про наявність і розвиток шкідників, хвороб і бур’янів, хід робіт із захисту рослин.
2.1.14. Здійснення державного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання усіх форм власності у сфері насінництва та розсадництва, включаючи: лісове, квітково-декоративне насінництво та розсадництво, насінництво картоплі, овочевих, баштанних, плодових і горіхоплідних культур та розсадництво плодових, ягідних, горіхоплідних культур, винограду та хмелю; садівництва та лісових насаджень, які займаються виробництвом, заготівлею, обробкою, розмноженням, зберіганням, реалізацією і використанням насіння та садивного матеріалу рослин, а також за умовами вирощування садивного матеріалу, заготівлею, обробкою, розмноженням, зберіганням, реалізацією та використанням насіння і садивного матеріалу; дотриманням технології виробництва на етапах вирощування, збирання і післязбиральної обробки насіння і садивного матеріалу.
2.1.15. Дотримання сортових та посівних якостей насіння, що реалізується суб’єктами оптової та роздрібної торгівлі.
2.1.16. Дотримання суб’єктами насінництва та розсадництва державних стандартів, інших нормативних документів, веденням документації сортових посівів і насаджень, ділянок гібридизації насіння і садивного матеріалу, правильного відбору проб та вибірок для визначення якостей насіння і садивного матеріалу, оформлення документів на посівні та сортові якості насіння і садивного матеріалу, за введенням насіння і садивного матеріалу в обіг.
2.1.17. Дотримання юридичними та фізичними особами вимог законодавства з охорони прав на сорти, ГМО у відкритих системах рослин у сфері виробництва, використання, зберігання, реалізації та розмноження сортів рослин, збереженістю сортів рослин.
2.1.18. Контроль за веденням первинного насінництва власниками майнових прав інтелектуальної власності та підтримувачами сортів рослин.
2.1.19. Моніторинг ввезення в Україну садивного матеріалу (насіння) незареєстрованих в Україні сортів рослин.
2.1.20. Контроль за дотриманням особистого немайнового права авторства на сорт, майнового права власника сорту, права попереднього користування і права при відновленні прав на сорт, права на поширення сорту в Україні.
2.1.21. Контроль за дотриманням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритих системах на підприємствах, в установах і організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
2.1.22. Здійснення державного контролю за дотриманням зерновими складами регламенту зберігання зерна та продуктів його переробки у процесі зберігання зерна та продуктів його переробки.
2.1.23. Здійснення державного контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.1.24. Забезпечення проведення експертизи зерна та продуктів його переробки, а також прийняття висновків щодо можливості їх подальшого використання або знищення.
2.1.25. Забезпечення проведення експертизи насіння, яке не може бути використане на посів, продовольчі, кормові та інші цілі, та садивного матеріалу, який не може бути використаний для створення багаторічних насаджень або в інших цілях, а також прийняття рішення про необхідність знищення.
2.1.26. Контроль за дотриманням зерновими складами регламенту зберігання зерна та продуктів його переробки у процесі зберігання зерна та продуктів його переробки.
2.1.27. Організація і контроль за впровадженням у виробництво досягнень науки й передового досвіду з карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.1.28. Узагальнення звітності в сфері карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки, яка подається до Держпродспоживслужби.
2.1.29. Здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства (крім заходів, пов’язаних із здійсненням медико-санітарного спостереження (епідеміологічного нагляду (спостереження), а також крім виконання функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників).
2.1.30. Забезпечення проведення медико-санітарних заходів у пунктах пропуску через державний кордон та на території області з метою запобігання занесенню та поширенню хвороб, що мають міжнародне значення (пов’язаних з інфекційним, хімічним, радіоактивним чи невідомого походження агентом), локалізації та ліквідації їх випадків, спалахів та епідемій шляхом вжиття відповідних заходів реагування.
2.1.31. Здійснення відповідно до законодавства моніторингу причин і кількості звернень фізичних та юридичних осіб щодо дотримання санітарного законодавства та випадків заподіяння шкоди здоров’ю людей внаслідок споживання продукції (користування нею) та впливу небезпечних факторів середовища життєдіяльності людини.
2.1.32. Здійснення передбачених законодавством заходів для припинення порушення санітарного законодавства.
2.2. Для виконання основних завдань, Управління:
2.2.1. Реалізує державну політику у сферах карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.2.2. Проводить фітосанітарні процедури до об’єктів регулювання.
2.2.3. Визначає фітосанітарні заходи, спрямовані на запобігання поширення, локалізації та/або ліквідації регульованих шкідливих організмів, які повинні здійснюватися суб’єктами господарювання.
2.2.4. Здійснює фітосанітарні заходи щодо запобігання проникненню регульованих шкідливих організмів у зони, вільні від таких регульованих шкідливих організмів, на відповідній території.
2.2.5. Здійснює державний контроль та нагляд, інспектування та моніторинг відповідної території, об’єктів регулювання.
2.2.6. Проводить відбір зразків з партії рослин і рослинних продуктів для проведення фітосанітарної експертизи відповідно до законодавства.
2.2.7. Проводить державний контроль за використанням біологічних контрольних організмів.
2.2.8. Видає фітосанітарні сертифікати, фітосанітарні сертифікати на реекспорт та карантинні сертифікати на рослини, продукти рослинного походження та інші об’єкти регулювання.
2.2.9. Інформує Держпродспоживслужбу про порушення фітосанітарних вимог України країнами-експортерами та проводить розслідування за фактами отримання нотифікацій від країн-імпортерів у відповідності до міжнародних стандартів з фітосанітарних заходів.
2.2.10. Здійснює контроль за проведенням фумігації (знезараження) особами об’єктів регулювання, які переміщуються через державний кордон України та/або кордони карантинних зон.
2.2.11. Вносить подання до відповідної місцевої державної адміністрації щодо запровадження карантинного режиму у разі виявлення карантинних організмів у межах області або подання про скасування карантинного режиму.
2.2.12. Здійснює нагляд за розвитком, поширенням і шкодочинністю шкідливих організмів та розроблення разом із науково-дослідними установами прогнозів розвитку і поширення шкідливих організмів.
2.2.13. Веде баланс потреб у засобах захисту рослин за асортиментом і обсягами їх виробництва в Україні та закупівлі за імпортом.
2.2.14. Здійснює державний контроль за відповідністю встановленим законодавством вимогам щодо якості засобів захисту рослин, у тому числі пестицидів, які завозяться в Україну, а також за додержанням регламентів їх застосування.
2.2.15. Проводить державний контроль за дотриманням регламентів зберігання, транспортування торгівлі та застосування засобів захисту рослин.
2.2.16. Проводить державний контроль за проведенням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами нагляду за фітосанітарним станом рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого ґрунту, місць зберігання та переробки продукції рослинного походження, а також захистом їх від шкідливих організмів.
2.2.17. Визначає і регулює обсяги робіт, пов’язаних із захистом рослин, відповідно до фітосанітарного стану.
2.2.18. Проводить екологічне та економічне обґрунтування доцільності захисту рослин від шкідливих організмів.
2.2.19. Сприяє виконанню загальнодержавних програм у сферах карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.2.20. Організовує та бере участь у проведенні науково-технічної, технологічної та інноваційної політики, впровадженні у виробництво науково-технічних досягнень та передового досвіду з питань карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.2.21. Вносить подання до відповідної державної адміністрації щодо запровадження у межах компетенції особливого режиму захисту рослин на період масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів або подання про зняття особливого режиму захисту рослин.
2.2.22. Поширює серед громадян інформацію у сфері карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.2.23. Надає адміністративні послуги відповідно до чинного законодавства.
2.2.24. Готує та вносить у встановленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до сфери діяльності Управління.
2.2.25. Бере участь в міжнародних та державних проєктах, семінарах, конференціях, тренінгах та інших заходах з питань проведення аналізу фітосанітарного ризику та інших питань у сфері карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу, контролю за якістю зерна та продуктів його переробки.
2.2.26. Здійснює контроль за сертифікацією насіння і садивного матеріалу сільськогосподарських рослин, призначених для реалізації на території України та міжнародної торгівлі, сортовою сертифікацією насінницьких посівів.
2.2.27. Проводить арбітражне (експертне) визначення посівних якостей насіння та товарних якостей садивного матеріалу.
2.2.28. Узгоджує розташування насіннєвих посівів суб’єктами насінництва та розсадництва.
2.2.29. Робить висновки щодо можливості подальшого використання або знищення насіння та садивного матеріалу, зерна та продуктів його переробки.
2.2.30. Забезпечує проведення експертизи зерна та продуктів його переробки.
2.2.31. Розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що відносяться до компетенції Управління.
2.2.32. Готує пропозиції керівництву Головного управління щодо накладення на суб’єктів господарювання стягнень відповідно до чинного законодавства.
2.2.33. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх виконанням.
2.2.34. Організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг.
2.2.35. Бере участь у підготовці матеріалів, для засідань колегій, апаратних нарад, семінарів, конференцій з питань, що стосуються діяльності Управління.
2.2.36. Організовує відбір зразків для цілей державного нагляду (контролю) та проведення експертизи (випробування).
2.2.37. У межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та готує матеріали щодо розгляду справ про порушення санітарного законодавства.
2.2.38. Здійснює заходи державного нагляду (контролю) відповідно до законодавства.
2.2.39. Складає в установлених законом випадках протоколи про адміністративні порушення, розглядає відповідно до закону справи про адміністративні порушення і приймає рішення про накладення штрафів та готує документи щодо застосування інших санкцій, передбачених законом.
2.2.40. Фіксує процес здійснення планового (позапланового) заходу чи кожну окрему дію за допомогою засобів аудіо- та відеотехніки.
2.2.41. Виконує доручення, накази, розпорядження, контрольні доручення органів виконавчої влади, готує керівництву доповідні записки, проєкти наказів та розпоряджень.
2.2.42. Готує запити та здійснює листування з підприємствами, установами, організаціями, громадянами, за підписом начальника Головного управління.
2.2.43. Вимагає відповідно до законодавства від суб’єктів господарювання усунення виявлених порушень.
2.3. Управління має право:
2.3.1. Проводити фітосанітарні процедури щодо рослин і продуктів рослинного походження та інших об’єктів регулювання.
2.3.2. Затримувати згідно із законом об’єкти регулювання для інспектування та фітосанітарної експертизи, якщо вони переміщуються без відповідних фітосанітарних документів або у разі візуального виявлення у вантажі регульованого шкідливого організму.
2.3.3. Проводити відбір зразків з партії рослин і рослинних продуктів для проведення фітосанітарної експертизи відповідно до закону.
2.3.4. Видавати в межах своїх повноважень розпорядження, що підлягають обов’язковому виконанню, на здійснення фітосанітарних заходів.
2.3.5. Надавати висновки органам страхування щодо завданих збитків внаслідок ліквідації карантинних організмів.
2.3.6. Накладати у порядку, встановленому законом, адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства про карантин та захист рослин, насінництва та розсадництва (у разі надання повноважень державного фітосанітарного інспектора).
2.3.7. Безперешкодного доступу до потужностей (об’єктів) виробництва та обігу об’єктів регулювання в порядку встановленому законодавством.
2.3.8. Обмежувати, тимчасово забороняти або припиняти діяльність підприємств, установ, організацій усіх форм власності та громадян у разі порушення ними вимог технології та нормативно-правових актів з питань захисту рослин.
2.3.9. Безперешкодно відвідувати підприємства, установи, організації усіх форм власності та громадян, діяльність яких пов’язана з користуванням землею, лісом, водними об’єктами, вирощуванням рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого ґрунту, а також з реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та сільськогосподарської продукції і сировини рослинного походження, з метою перевірки додержання законодавства про захист рослин та в установленому порядку відбирати зразки ґрунту, води, насіння, рослин, сільськогосподарської продукції і сировини рослинного походження та інших матеріалів для проведення фітосанітарної діагностики.
2.3.10. Видавати обов’язкові для виконання розпорядження (приписи) про проведення підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами профілактичних і винищувальних заходів щодо захисту рослин.
2.3.11. Забороняти реалізацію засобів захисту рослин, які не відповідають вимогам щодо їх якості.
2.3.12. Вимагати відсторонення від робіт осіб, діяльність яких безпосередньо пов’язана з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею засобами захисту рослин, а також працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців, що організовують виконання таких робіт, які не мають допуску та посвідчення на право проведення робіт, пов’язаних з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею засобами захисту рослин.
2.3.13. Надавати допомогу в організації виробництва, застосування біологічних та інших нехімічних засобів захисту рослин біолабораторіям і біофабрикам.
2.3.14. Залучати до виконання окремих робіт, вивчення окремих питань вчених і фахівців (за їх згодою), спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства (за їх згодою).
2.3.15. Одержувати в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, в тому числі від Державної митної служби України та її структурних підрозділів про ввезення на територію, вивезення з території України та транзит товарів, рослин та продуктів рослинного походження, інших об’єктів регулювання, від Державної служби статистики України та її структурних підрозділів відповідні статистичні дані, необхідні для здійснення повноважень відповідно до вимог чинного законодавства.
2.3.16. Для виконання покладених на Управління завдань організовувати наради, проводити семінари, конференції, створювати комісії та робочі групи.
2.3.17. Проводити дослідження, в тому числі наукові, у сферах, що належать до компетенції Головного управління.
2.3.18. Вимагати, відповідно до закону, від суб’єктів господарювання усунення виявлених порушень.
2.3.19. Взаємодіяти з питань, що належать до його компетенції, із структурними підрозділами Головного управління, за дорученням начальника Головного управління – з державними установами, державними органами та органами місцевого самоврядування, іншими підприємствами, установами та організаціями, а також громадянами.
2.3.20. Одержувати у встановленому законодавством порядку від посадових осіб та інших працівників Головного управління, а також державних установ інформацію, матеріали та пояснення (у тому числі письмові), необхідні для здійснення покладених на нього завдань.
2.3.21. Організовувати проведення семінарів, нарад та інших заходів з питань, що належать до його компетенції у Головному управлінні та державних установах.
2.3.22. За дорученням начальника Головного управління представляти Головне управління в інших органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до його компетенції.
IІІ. НАЧАЛЬНИК УПРАВЛІННЯ
3.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду начальником Головного управління за погодженням з Головою Держпродспоживслужби України та звільняється з посади начальником Головного управління.
3.2. Начальник Управління здійснює керівництво діяльністю Управління, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні.
3.3. Начальник Управління організовує та забезпечує виконання Управлінням Конституції України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Кодексу законів про працю України, законів України «Про державну службу», «Про карантин рослин», «Про захист рослин», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про захист населення від інфекційних хвороб» та інших законів, Міжнародної конвенції про захист рослин 1951 р. (у відповідній чинній редакції), розпорядчих документів центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказів та доручень Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, наказів начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, цього Положення та інших нормативно-правових актів.
3.4. Начальник Управління забезпечує своєчасність і повноту виконання завдань та функцій Управління фітосанітарної безпеки та санітарної охорони території.
3.5. Начальник Управління узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо його вдосконалення та подає їх на розгляд начальнику Головного управління.
3.6. Начальник Управління підписує акт передачі справ і майна, у разі звільнення державного службовця з посади чи переведення на іншу посаду.
3.7. Організовує та контролює видачу державними фітосанітарними інспекторами фітосанітарних сертифікатів, фітосанітарних сертифікатів на реекспорт та карантинних сертифікатів на рослини, продукти рослинного походження та інші об’єкти регулювання.
3.8. Надає подання до відповідної місцевої державної адміністрації щодо запровадження карантинного режиму у разі виявлення карантинних організмів у межах області.
3.9. Начальник Управління готує начальнику Головного управління пропозиції щодо пріоритетів роботи і шляхів виконання покладених на Управління завдань, подає на затвердження плани роботи Управління.
3.10. Начальник Управління звітує перед начальником Головного управління щодо виконання покладених на Управління завдань та планів роботи.
3.11. Начальник Управління надає пропозиції щодо добору кадрів до Управління, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Управління.
3.12. Начальник Управління надає подання про присвоєння достроково рангів державним службовцям Управління, надає пропозиції щодо переміщення, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Управління.
3.13. Начальник Управління за дорученням начальника Головного управління (його заступників) бере участь у роботі дорадчих органів Одеської обласної державної адміністрації, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.
3.14. Начальник Управління підписує службові листи, довідки, доповідні записки та інші документи відповідно до інструкції з діловодства Головного управління.
3.15. Начальник Управління забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції та контроль за їх здійсненням.
3.16. Начальник Управління контролює додержання правил внутрішнього трудового розпорядку і виконавської дисципліни працівниками Управління, здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
3.17. У разі тимчасової відсутності начальника Управління (відрядження, тимчасова непрацездатність, відпуска та інші поважні причини) виконання обов’язків покладається на заступника начальника Управління – начальника відділу фітосанітарних заходів на кордоні та санітарної охорони території або на іншу посадову особу (за її згодою).
ІV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
4. Працівники Управління несуть відповідальність, відповідно до норм чинного законодавства та згідно зі своїми посадовими інструкціями:
– за невиконання, неякісне або несвоєчасне виконання завдань та функцій, визначених вказаним Положенням, посадових завдань та обов’язків, недотримання або порушення правил внутрішнього службового розпорядку, неналежне виконання службових обов’язків;
– перевищення своїх повноважень, порушення етики поведінки державного службовця та інших обмежень, передбачених Законами України «Про державну службу», «Про запобігання корупції», іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, що регулюють проходження державної служби;
– за невиконання, неякісне або несвоєчасне виконання рішень (актів) органів державної влади, наказів (розпоряджень), доручень керівників, наданих на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України;
– за незаконне використання інформації, що стала відома працівникам у зв’язку з виконанням службових повноважень;
– за недотримання вимог правил протипожежної охорони, технічної безпеки та виробничої санітарії;
– ненадання або надання недостовірної інформації, відомостей та інших матеріалів відповідно до функціональних обов’язків;
– неефективне використання програмного забезпечення та неналежне зберігання техніки, що перебуває в їх користуванні.
V. ВЗАЄМОДІЯ
5. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, за дорученням начальника Головного управління – з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, іншими державними органами, громадянами.