Керівництво, а також спеціалісти одразу трьох управлінь – захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами, безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини і державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області – взяли участь у семінарах з представниками туристичної спільноти Одеси. Департамент культури, міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Одеської міськради запросив фахівців виступити спікерами щодо актуальних питань зі стандартів та безпеки в сфері туризму та гостинності у семінарах «Нові стандарти ДСТУ ISO в сфері туризму та гостинності» та «Організація безпеки при наданні послуг у сфері гостинності».

Віднедавна в Україні набули чинності нові національні стандарти на туристичні послуги, які ідентичні міжнародним нормативним документам. Стандарти надають узагальнені та доступні рекомендації для всіх готелів з погляду якості надання послуг, забезпечення виконання санітарних вимог тощо. Їх розроблено з урахуванням різноманітності типів готелів у світі, бізнес-моделей, розміру готелів та переліку пропонованих послуг, а також потреб споживачів. Стандарти встановлюють вимоги для готелів щодо персоналу, якості послуг, чистоти, управління закупівлями тощо.

Вперше у стандартах з’явилося положення про систему HACCP (аналіз небезпечних чинників і контроль у критичних точках), що є фундаментом сучасного підходу до забезпечення харчової безпеки та гостинності. Саме ці аспекти детально висвітлили спеціалісти Головного управління, пояснюючи їх важливість для готелів і ресторанів.

Низка запропонованих для обговорення під час семінарів питань стосувалась захисту прав туриста як споживача туристичних послуг, адже інколи  Держпродспоживслужба фіксує відповідні скарги. Також суб’єктам господарювання турбізнесу нагадали про необхідність дотримання правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг, ДСТУ 4269:2003, ДСТУ 4268:2003. Особливо наголошено на забороні вживання будь-яких тютюнових виробів у приміщеннях готелів та ресторанного господарства. Вкотре зауважено, що будь-яка дозволена реклама повинна бути виключно державною мовою та з дотриманням всіх вимог законодавства про рекламу.

За задумкою організаторів, семінари мали на меті не лише інформувати, але й підвищити професіоналізм рестораторів, готельєрів і керівників туристичних агентств Одеси. У Головному управлінні сподіваються, що отримані знання стануть фундаментом для покращення послуг і подальшого розвитку туристичної галузі Одещини.